Методична робота з педагогічним колективом спрямована на реалізацію основної мети:
- підвищити професійний рівень педагогів,
- скоординувати зусилля всіх педагогічних працівників дошкільного закладу на вирішення конкретних педагогічних проблем,
- створити оптимальні умови для підвищення результативності освітньо-виховного процесу.
Сучасний вихователь чітко усвідомлює цінності виховання, здатний творчо втілювати нові ідеї.
Підвищенню професійної позиції вихователя сприяє проведення педагогічної ради. Саме тут вихователі зможуть вдосконалити свою педагогічну компетентність щодо планування освітньо-виховного процесу із старшими дошкільниками, отримати хороші ідеї, відчути впевненість у власних силах і готовність до співпраці, як з вчителями початкової школи, так і з батьками майбутніх першокласників.
Основними чинниками підготовки до педради є:
- читання статей в періодичних виданнях та методичної літератури по роботі із старшими дошкільниками;
- накопичення і підготовка інформації з даного питання та вміння передати її іншим;
- формування вміння аргументувати свої думки та виділяти головне;
- розвивати уміння вибудовувати свої знання в систему.
Провідну роль у підвищенні професійної компетентності вихователя відіграють консультації.
Консультація – це порада, пояснення з будь-якого питання.
Консультація може проводитися у формі співбесіди індивідуально або з групою педагогів за графіком або за потребою.
Консультація сприяє поглибленому вивченню певних питань з різних методик та зростанню професійних інтересів педагогів.
В організації індивідуальних консультацій з вихователями потрібно виходити з практичних потреб дошкільного закладу і кожного вихователя зокрема. Починати дану роботу потрібно із виявлення вихователів, які потребують консультацій з тих чи інших питань. Потрібну інформацію можна одержати з різних джерел: відвідування занять, проведення різних видів діяльності, режимних моментів, бесіда з вихователем, перевірка календарного плану та інше.
Разом з вихователем вихователь-методист виявляє недоліки в навчально-виховній роботі, продумують заходи щодо їх усунення. Під час індивідуальних консультацій вихователеві дають конкретні поради з тих чи інших питань, рекомендують опрацювати відповідні журнальні статті, методичні посібники або методичні розробки занять.
Отже, консультація – це один із дієвих видів підвищення професійної компетентності вихователя.
У дошкільному закладі щорічно плануються консультації як для всіх педагогів, так і для «вузьких» спеціалістів.
Вирішувати основні завдання, поставлені перед колективом дошкільного закладу, покликані семінари та семінари-практикуми. Саме на них у педагога виникає реальна можливість спробувати чи дізнатись щось новітнє, інноваційне, а потім використати це у своїй роботі з дітьми.